Trening bez konsekwencji

Intensywny trening przynosi nam oczywiście korzyści w postaci dobrej kondycji, pięknie wyglądających mięśni i satysfakcji płynącej z prowadzenia aktywnego trybu życia. Może nam też zagwarantować bóle stawów i urazy, z których trudno się wyleczyć. Jak zapobiegać takim sytuacjom? Zarówno w diecie, jak i w suplementacji, nie powinno zabraknąć składników wpływających korzystnie na kondycję stawów. Jednym z nich jest kolagen.

beautiful-fitness-woman-doing-stretching-exercise-1421484-m

Jeśli chcemy zaopatrzyć organizm w kolagen, powinniśmy kłaść na talerz galaretki wieprzowe i często jeść jajka. Jeśli zastanawiające jest dla nas to, dlaczego w suplementach zawarta jest witamina C, to warto wiedzieć, że bierze ona udział w syntezie kolagenu. Łatwo dostarczyć ją w diecie. Spora ilość witaminy C zawiera papryka, pomidor, owoce cytrusowe. Jeżeli jednak nie przepadamy za owocami i warzywami, możemy narazić się na niedobór tego składnika. Nie jest to korzystne dla zdrowia i dla ilości kolagenu. Substancjami, które znajdziemy w preparatach na stawy, są glukozamina i chondroityna. Wpływają one na wytrzymałość i elastyczność stawów. Wspomagają ich regenerację po treningu i zmniejszają ból wywołany ewentualnym urazem. Zmniejszają ryzyko pojawienia się kontuzji. Glukozaminę możemy dostarczyć organizmowi jedząc owoce morza. Znajduje się ona w krewetkach, małżach czy krabach. Jeżeli za nimi nie przepadamy, można bez problemu kupić odpowiedni suplement.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>