Testosteron i jego poziom

Testosteron uznawany jest za hormon anaboliczny, czyli taki, który stymuluje procesy budowy suchej masy mięśniowej. Jest to korzystna wiadomość dla mężczyzn, którzy maja go w nadmiarze. Co jednak z osobami, u których poziom hormonu jest niski? Badania potwierdzają, że testosteronu ubywa wraz z wiekiem. Ponadto najwięcej mamy go rano i przed południem, tracąc go stopniowo popołudniu i wieczorem. Istnieje sporo suplementów diety, które mogą pomóc nam w podniesieniu ilości testosteronu.

weights-4-644716-m

Niektórzy uważają także, że wpływ na poziom hormonu mają ćwiczenia. Poleca się podnoszenie dużych ciężarów. Jeśli mamy w planie martwy ciąg, najlepiej wykonać ćwiczenie wieczorem lub późnym popołudniem. Wtedy podniesiemy poziom hormonu w osoczu krwi. Eksperci polecają też, aby unikać przetrenowania i wysypiać się. W diecie nie powinno zabraknąć warzyw i białka. Jeśli to nie pomaga, możemy sięgnąć po suplementy. Nie warto zawracać sobie głowy produktami niewiadomego pochodzenia, które sprzedawane są na aukcjach internetowych. Tylko legalne produkty pozwolą nam bezpiecznie podnieść poziom testosteronu, który pobudzi przyrost suchej masy mięśniowej. W składzie preparatów szukajmy buzdyganka ziemnego, którego łacińska nazwa to Tribulus terrestris. Od dawna wykorzystuje się go w medycynie naturalnej, ponieważ skutecznie podnosi poziom testosteronu.

beautiful-fitness-woman-doing-stretching-exercise-1421484-m

Naturalny ekstrakt z rośliny stosowany jest też w przypadku problemów z potencją, ponieważ testosteron działa na ilość tlenku azotu poszerzającego naczynia krwionośne i zapewniającego lepsze ukrwienie każdej części ciała. Wśród innych substancji na uwagę zasługuje ZMA, czyli połączenie magnezu, cynku i witaminy B6. Pierwiastki regulują gospodarkę hormonalną i wpływają na wydzielanie testosteronu. Pamiętajmy jednak, żeby stosować suplementy zgodnie z zaleceniami na opakowaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>