Izotonik i energetyk

Napoje izotoniczne to propozycja dla osób, które chcą efektywnie uzupełnić brak wody i elektrolitów w organizmie. do takiego stanu doprowadza intensywny wysiłek, kiedy z potem znikają cenne substancje i woda. Niestety, wiele osób myli napój izotoniczny z napojem energetycznym. Być może stoją w sklepie na jednej półce, ale ich działanie jest zupełnie różne. Po izotonik sięgamy przed wizytą na siłowni lub w jej trakcie. Taki napój zawiera nie tylko wodę, ale też minerały i witaminy. Niejednokrotnie wzbogacony jest aminokwasami. Dostarcza też odpowiednia porcję węglowodanów, co poprawia bilans energetyczny organizmu.

dumbbells-1356802-m

Napój izotoniczny można kupić w postaci płynu w butelce lub w postaci proszku, który rozpuścimy w wodzie. To drugie rozwiązanie warto połączyć z zakupem shakera, w którym wygodnie rozmieszamy napój. Izotonik to idealne rozwiązanie podczas intensywnego wysiłku. Zupełnie inną propozycją jest energetyk. Nie bez powodu sprzedaje się go w małych puszkach. Nie powinno się pić go w dużych ilościach. Po energetyk powinny sięgać osoby pracujące umysłowo, które mają problem ze skupieniem się. Napoje tego typu podnoszą ciśnienie krwi i wspomagają koncentrację. Zawierają duże ilości kofeiny, która wprawdzie działa pobudzająco, ale nie nadaje się dla sportowców pocących się na atlasie. Podczas wysiłku odwaniamy się, a napój energetyczny dodatkowo wzmaga odwodnienie. Nie powinniśmy pić energetyków zbyt często. Nadmiar kofeiny to nerwowość, problemy z sercem oraz ze snem. Energetyk to rozwiązanie dla kogoś, kto podejmuje wysiłek umysłowy, potrzebuje skupienia lub jest zmęczony i ma przed sobą dużo pracy. Jeżeli podejmujemy wysiłek fizyczny, nawodnienie i wyrównanie poziomu elektrolitów zapewni nam tylko napój izotoniczny.

gym-weights-941931-m

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>