Dzienne archiwum: 11 czerwca 2014

Jak pracować nad mięśniami i motywacją?

Niektórzy rozpoczynają trening na siłowni i po pewnym czasie są zniechęceni do dalszych wysiłków, bo nie zauważają u siebie żadnych efektów ciężkiej pracy. Brak motywacji jest okropny. Jak go pokonać? Przede wszystkim wybierzmy odpowiednią siłownię. Nie powinna znajdować się daleko, abyśmy nie mieli wytłumaczenia, dlaczego odpuściliśmy sobie trening w zimowy poranek. Ponadto siłownia musi być dobrze wyposażona, bo czekanie w kolejce do atlasu nie wpływa dobrze na nasze mięśnie i na naszą motywację. Jeśli raz na jakiś czas kupimy sobie nowe buty lub strój do ćwiczeń, również wpłynie to korzystnie na naszą chęć do wysiłku.

pink-fitness-center-812863-m

Jak poprawić wygląd mięśni, aby znów nabrać ochoty do treningów? Koniecznie przestrzegajmy przerw, jakich wymaga organizm, aby zregenerować mięśnie i dać odpocząć stawom. Regenerację wspomaga też prysznic ze stosowaniem naprzemiennie ciepłej i zimnej wody. Hartuje też organizm. Badania pokazują, że przyrost masy odbywa się szybciej, jeśli organizm jest odpowiednio nawodniony. Nie zaniedbujmy więc tej zasady i pijmy wodę oraz napoje izotoniczne w czasie treningu. Jeżeli dotychczas bazowaliśmy tylko na treningu, dodajmy do niego dietę. Może się wydawać, że inne składniki na talerzu nie wpłyną na nasze mięśnie, ale okazuje się, że dieta ma tutaj kluczowe znaczenie. Jeśli nie mamy czasu, aby przygotowywać popołudniowy posiłek w pracy, zastąpmy go suplementami. Dostarczą nam cennych substancji i zaspokoją głód. Być może problemem nie jest brak przyrostu masy mięśniowej, ale jej rozpad wskutek katabolizmu? Wystarczy zastosować HMB lub aminokwasy BCAA, aby zobaczyć efekty godzin spędzonych na atlasie.

weights-4-644716-m

Czy chudzielec może urosnąć?

Na siłowni pojawiają się najróżniejsze osoby. Wśród nich nie brakuje też takich, które zadziwiają niskim obwodem pasa i klatki piersiowej. Wydaje się, że budowanie masy mięśniowej u takiej osoby to ogromne wyzwanie. Dieta jest obowiązkowa, ale zdarzają się osoby, które nie mogą nabrać masy bez względu na ilość zjedzonych obiadów czy obfitą kolację. Jedzą, trenują i nie wiodąc żadnych efektów poza zmęczeniem. Co robić?

exercise-1390010-m

Dobrym rozwiązaniem jest kreatyna. Nie bez powodu stała się ona prawdziwym hitem wśród suplementów diety. Niektóre badania pokazują, że jest w stanie dwukrotnie przyspieszyć przyrost masy mięśniowej. Jak działa? Kreatyna dostaje się do mięśni i wzmaga napięcie wewnątrzkomórkowe. Tym samym mięśnie otrzymują sygnał do wzrostu. Kreatyna bierze udział w resyntezie ATP, dzięki czemu poprawia bilans energetyczny organizmu. Nawet chudzielec zyskuje energię do działania i szybciej buduje swoją masę mięśniową. Zyskuje też wzrost siły oraz wydolności. Działanie kreatyny zostało wielokrotnie przebadane. Jej stosowania nie zaleca się osobom z chorobami nerek. Pamiętajmy, że kreatyna wiąże wodę w komórce, dlatego musimy dużo pić podczas suplementacji. Niezbędne są też przerwy w kuracji.